Yönetim kurulu karar defteri ve müdürler karar defteri nedir?
Yönetim Kurulu Karar Defteri, anonim şirketlerde yönetim kurulunun şirket yönetimine ilişkin kararlarının yazıldığı, sayfaları birbirini izleyen numaralardan oluşan ciltli defterdir.
Yönetim kurulu karar defteri nereden alınır?
Nereden satın alınır? Konut sertifikaları herhangi bir resmi gerekliliğe tabi değildir. Bu nedenle normal bir defter satın alıp noter tasdik ettirmek yeterlidir.
Karar defteri kimde durur?
Kat yöneticisi, kat malikleri kurulunun kararlarını tarih sırasına göre karar defterine yazmak ve belgeleri saklamakla yükümlüdür.
Müdürü kurulu karar defteri tutmak zorunlu mu?
Başka bir deyişle, kanun, birden fazla yönetici müdüre sahip bir limited şirketin yönetim organını, bir anonim şirketin yönetim kuruluna benzetmektedir. Tek bir müdür veya bir yönetim kurulu olması fark etmeksizin, limited şirketin yönetici müdürü veya yönetim kurulunun, şirketin yönetimiyle ilgili kararlarını genel muhasebe defterine kaydetmesi yasal bir zorunluluktur.
Yönetim kurulu karar defterini kimler tutar?
Kurumlar Vergisi mükelleflerinin tutmak zorunda oldukları defterler: Kooperatiflerin tutmak zorunda oldukları defterler: Yevmiye defteri, büyük defter, pay defteri, envanter defteri, genel kurul ve müzakere defteri, yönetim kurulu karar defteri.
Yönetim kurulu karar defteri tasdik edilmezse ne olur?
Bir inceleme konut kararının onaylanmamasıyla sonuçlanırsa, konut yöneticisi para cezasına çarptırılır ve cezayı kendi cebinden öder. Genellikle, konut yöneticileri karar defterini bir kez onaylar ve defter tamamlanana kadar kullanır.
Yönetici karar defterini kaybederse ne olur?
Yönetici, noterde defteri yıllık olarak kapatmazsa veya defteri ve diğer belgeleri saklamazsa, Kat Mülkiyeti Kanunu’nun 33. maddesindeki duruma göre ceza alır. Peki defter kaybolursa ne yapmalı? Defter kaybolursa, yeni bir defter alıp notere tekrar onaylatmak gerekir.
Karar defteri imzalamazsa ne olur?
Karara karşı oy kullanan apartman sahipleri, itiraz gerekçesini belirten bir tabela asarlar. Bu defterin amacı, alınan kararların resmen uygulanmasını sağlamaktır. Bu yükümlülüğe uymayan yöneticiler, ilgili kanunun 33. maddesinde belirtilen para cezalarına tabi tutulurlar.
Karar defterine neler yazılır?
Site yönetimi tüm toplantıları kaydetmek için bir karar defteri tutmalıdır. Bu deftere toplantıların tarihleri, katılımcıların listesi ve alınan kararların ayrıntıları yazılmalıdır. Karar defteri site yönetimi tarafından imzalanmalıdır.
Yönetim kurulu kararı noter onayı zorunlu mu?
Yönetim Kurulu kararlarının, izleyen hesap döneminin ilk ayının sonuna kadar notere verilmesi ve son tutanağın altına “Denetlenmiştir” ibaresi ve mühür ve imza ile noterce onaylanması zorunludur.
Karar defteri noter onayı şart mı?
Apartman karar defteri noter tasdikli olmalıdır. Bu deftere apartman yöneticisinin ve kat maliklerinin kararları noter tasdikli sayfalara yazılır. Ayrıca alınan kararlar toplantıda hazır bulunan tüm apartman malikleri tarafından imzalanır.
Karar defterine kimler imza atar?
1) Karar Defteri: Yönetim Kurulu kararları tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararların 6’sı toplantıya katılan üyelerce imzalanır.
Yönetici karar defteri nereden alınır?
Tüm dairelerde bulunması gereken ve kanuna uygun olarak kullanılması gereken bir defterdir. Daire karar defteri noter tarafından tasdik edilir. Seçilen daire yöneticileri çerçevesinde ilgili defter noter tarafından tasdik edilir.
Limited şirketlerde yönetim kurulu karar defteri olur mu?
Bu hükümdeki “yönetim kurulu karar defteri”, anonim şirketlere atıfta bulunmaktadır. Bunun nedeni, yönetim kurulunun anonim şirketlerin yönetim organı olmasıdır. Limited şirketlerde, yönetim organı yönetim kurulu değil, yönetici müdürlerdir (bkz. TTK 623 ve diğerleri) ve TTK 64/IV, yönetim kurulu karar defterinden bahsetmemektedir.
Yönetim kurulu karar defteri kapanış tasdiki ne zaman?
Yönetim kurulu karar defterlerinin kesin tasdiki: Anonim şirketler, sermayesi paylara bölünmüş limited şirketler ve kooperatiflerin tutmak zorunda oldukları yönetim kurulu karar defterlerinin kesin tasdiki, takip eden hesap döneminin ilk ayının sonuna kadar (31.01.2024) yapılır.
Yönetim karar defteri nedir?
Apartman yönetim kurulu toplantıları ile genel kurul toplantılarında alınan kararların, apartman ve kat mülkiyeti hukukunun en kapsamlı kanunu olan Kat Mülkiyeti Kanunu hükümlerine göre kayıt altına alındığı deftere apartman karar defteri denir.
Karar defterine ilk ne yazılır?
1) Karar Defteri: Yönetim Kurulu kararları, tarih ve numara sırasıyla bu deftere yazılır ve kararlardan altısı toplantıya katılan üyelerce imzalanır. 2) Üye Kayıt Defteri: Derneğe üye olarak girenlerin kimlik bilgileri, derneğe giriş ve çıkış tarihleri bu deftere kaydedilir.
Karar defteri kaç sayfa olur?
En çok Özkan Karar Defteri 192 Yaprak-Ciltli ile karşılaştırılmıştır. Bunu Loop Kördük adlı satıcıdan satın almıştır.
Karar defteri resmi belge midir?
Şirket karar defteri özel bir belge olduğundan resmi belgeye sahtecilik suçu uygulanamaz.